Kicsit eltűntem és éppen ezért nem is a korábban tervezett témával fogom folytatni. Mert fennforgás van/volt. Részint családi, részint csak váltott a gyermekem. Az alvás és az altatás ismét téma lett. Így összeszedtem, hogy is állunk ezzel. Íme 5 dolog, amit minden anyának tudnia kellene az altatásról!

Az altatás minden korosztálynál izgalmas. Mikor baba, mindig az anyukája melett szeretne lenni. Sokan imádjuk a hordozást, mikor a pici babánk hozzánk símul és bár már megszületett, mégis nagyon-nagyon közel van. Minden kis mosolyán, szempilláin, egy apró fürtöcske látványán elolvadunk, miközben örülünk, hogy kaptuk egy szusszanyásnyi időt. A nagyobbaknál más a helyzet, nekik egyre izgalmasabb a világ, kinek van kedve aludni, mikor felfedezni is lehet(ne)? Az izgalmas soha meg nem unható mesékről már ne is beszéljünk! 😉

Íme 5 dolog, amit érdemes számbavenned, mikor altatsz!

1. megfigyelés:

figyeld meg gyermeked, a napod és az aktuális helyzetet. Ha épp fájhat a foga, túlpörgött a fürdés alatt, kimaradt a délutáni alvás, hosszabbra sikerült a játszóterezés…stb, akkor könnyen elképzelhető, hogy nem fognak simán menni a dolgok. Ne várj csodát!

2. mondj NEMet a felesleges dolgoknak:

befeszülsz már az altatás gondolatától is? Bár imádsz összebújni a csemetéddel, mégis inkább egy kellemes fürdőre és egy hajmosásra vágysz? Ne aggódj mással is előfordul. Amit be kell látnod, hogy ezzel nem kerülsz közelebb a célodhoz, csupán feszültebb leszel. Finoman megfeszülnek izmaid és az agyad minden idegszála arra koncentrál: elaludt már? Nos, ettől nem fog. Sőt a gyerekek érzékelése irigylésreméltóan kifnomult. Könnyen átveheti hangulatod és még nehezebben lazul el. Ezért mondj nemet a felesleges gondolatoknak és legyél jelen!

3. érzések:

egy hosszabb altatás során igyekszel megkeresni a legkényelmesebb helyzetetket/poziciókat. De hidd el, van még tovább! Mi lenne, ha miközben a fejét tarod, nem húznád fel a vállad? Vajon pihegés helyett vehetsz egy nagy levegőt és kifújhatod magad? Igen! Az érzéseink sokszor becsapnak, a megszokott, ismerős helyzeteket könnyebben jelzik vissza jóként. Ha tágítod a határaid és több mindent kipróbálsz könnyebben megtalálod a valós egyensúlyt! Kísérletezz bátran!

4. a valóság:

adj magadnak teret, ne szűkítsd le a lehetőségeidet sem fejben, sem fizikailag! Figyelj befelé, ne legyél 10 perccel előrébb és ne rágódj a múlton. Akkor és ott legyél vele, éreztesd a szereteted, csodálkozz rá! Éld meg az örömét, engedd át magad ennek az időszaknak.

5. egység:

amint sikerült elengedned az elvárások által okozott feszültséget, a téves elképzeteket, megszületik köztetek a nyugalom és a pillanat élvezete. A babát könnyebben alszik el és te is könnyebben viseled esetleges hóbortjait. Ha változtatásra van szükség felismered és mersz változtatni, mert jelen vagy és képes vagy a legmegfelelőbb döntéseket meghozni.

+1

ha a fenti sor nem segít azonnal, ne keseredj el! Egyrészt ezt is érdemes gyakorolni ahhoz, hogy könnyebben és könnyebben indulj el az ismeretlen (szokatlan) úton. Másrészt ne feledd minden változik! Ha a mai nap hosszúnak is tűnt, holnap újabb ingerek érnek és újabb csodák várnak. Fogadd őket nyitottan!

Sikeres altatást!

 

Csatlakozz és kövesd a kalandot!

Lehetséges, megszabadulni a hátfájástól és anyukaként is lehetünk mind fizikailag, mind szellemileg frissek és kiegyensúlyozottak!

 
 
Becenév:*
E-mail:*