Hogy állsz a gravitációval?

Hülye kérdés mi?

Mégis mi az első gondolatod? Mit érzel, hogyan hat rád?

Sokan a súlyra, a nehézségre, a lehúzásra asszociálnak. Azonnal az jut eszükbe, hogy teher ül a vállukon.

Van egy jó hírem. Úgy vagyunk kitalálva, hogy a gravitációval EGYÜTTMŰKÖDJÜNK! Testünk felépítése, csontjaink elrendezése mind azt segíti, hogy együttműködve a lehető legkevesebb erőfeszítéssel emeljünk súlyokat, sétáljunk sokat és egyáltalán, éljük az életünket.

Miért nem érezzük mégse? Azért, mert a sok kényelmetlen bútor, a rossz belénk ivódott példa az ellenkezőjét mutatja. Az évek során észrevétlenül szedtük össze ezeket a rossz megszokásokat, annyira elfogadottá váltak, hogy meg se kérdőjelezzük.

Ki nem hallotta még (pesze csak másra): egyre anyásabb a hátad? (Vagy hogy az irodában dolgozók természetesnek tekintik a hátfájást és az ízületi fájdalmakat?)

Persze azt gondoljuk a spotolás a jóga, a gerinctorna majd segít nekünk és persze részben segít. A mozgás jó és fontos dolog. Viszont nemi mindegy, hogyan csináljuk! És ami még fontosabb! Hogyan csinálod azt a sok-sok órát, amikor nem kifejezetten sportolsz, hanem csak úgy vagy. (Mert ahogy ott használod tested felépítését, az ízületeid, az izmaid, úgy fogod fokozottan a sportnál is. Sőt, ha kihívások előtt állsz még inkább bekapcsolnak a megszokásait, a helytelen testhasználatod, a csakazértis megcsinálom érzés.)

Ezért arra ösztönözlek, inkább arra figyelj, mit és hogyan csinálsz. Azt hiszed ez különösebben fárasztó? Nem nem az. Kinesztetikus érzékünk úgyanúgy működik és küldi a jeleket agynunk felé, mint ahogy jeleket kapunk arról, mit látunk vagy mit hallunk. Meg kell tanulnunk újra figyelni ezekre a jelekre és számbavenni őket. Sokszor az a gond, hogy nem tudjuk hogyan. Ezért igyekszem segíteni írásaimmal, videóimmal és személyes órákkal.

Mert fontos, hogy tisztában legyél azzal, hogy a saját koordinációd az alapja mindennek (vagy úgy is mondhatom, hogy ott minden megmutatkozik). Az, hogy milyen szükségtelen feszültség mutatkozik nyakizmaidban és azt hogyan kompenzálja a hátad vagy főbb ízületeid, mind észrevehető és képes vagy rajta változtatni is. Ezért érdemes megfigyelned, ha kényelmetlenül érzed magad, ha fáj valamid, ha türelmetlen vagy, sőt akkor is, ha már nagyon várod, hogy elaludjon a babád és szeretnél kiosonni.

Látogass el csütörtökönként a 300GYM-be! Segítek észrevenni azon megszokásaid, amelyektől jobban elfáradsz, feszültebb és türelmetlenebb leszel. Ha már eljutottál a megfigyelésig megmutatom a következő lépést!